Historie Bvlgari
Kategorie: Průvodce.

Historie značky Bvlgari je vlastně životním příběhem Řeka Sotiria Bulgariho, který se stejně jako jeho předkové, věnoval výrobě vzácných stříbrných šperků a rytin. V roce 1879 odešel z řecké vesničky Kallarrytes do Itálie a usadil se v malebném Římě. Své šperky nejdříve, stejně jako jeho otec Giorgios, nabízel jen po domech a na ulici Pincio před Francouzskou akademií. Později si však splnil dávný sen a otevřel si vlastní prodejnu na ulici Via Sistino 85.
Významným rokem v historii byl rok 1905, kdy si Sotirio otevřel obchod na luxusní ulici Via dei Condotti 10 a aby přilákal zákazníky, pojmenoval ho podle románu uznávaného spisovatele Charlese Dickense, „Old Curiosity Shop.“ Nenabízel zde obyčejné šperky, pečlivě vybíral nejkrásnější a nejvzácnější kousky, aby jimi zaujal turisty. Postupem času se mu podařilo získat si svou klientelu a u řady známých lidí bylo jeho jméno zosobněním nádherné a kvalitní práce. Jeho práce se stala inspirací i pro jeho děti, Giorgia a Constantina, které měl s manželkou Laurou. Giorgios a Constantino dva roky po otcově smrti, v roce 1934, zrekonstruovali jeho obchod a 9. dubna 1934 ho slavnostně otevřeli. Otevření bylo tak velkolepé, že se dokonce dostalo na úvodní stránky nejvýznamnější italské encyklopedie Treccani. Prostory tohoto obchodu jsou do dnešního dne srdcem všech prodejen Bvlgari.
Po druhé světové válce se rodina Bulgariova konečně vymanila zpod přísné disciplíny francouzské školy a vytvořila si vlastní styl podmíněný klasicismem a italskou renesancí. Dobré jméno značky Bvlgari rostlo každým dnem, a tak se firma v roce 1970 rozhodla otevřít své prodejny také v New Yorku, Ženevě, Monte Carlu a v hlavním městě elegance a stylu, v Paříži. V roce 1984 Giorgio synové Paolo a Nicola vzali společnost do vlastních rukou, aby ji vedly se stejnou houževnatostí, jako jejich otec a strýc. Činnosti Bvlgari opět rozšířili i do jiných oblastí působení.
V roce 1993 vznikl první parfém Bvlgari, „Eau Parfumée Cologne au thé vert“, kterému rozhodně nechyběla smyslná vůně a šmrnc. Vznikla také první kolekce hedvábných šátků, kožených dámských kabelek, slunečních brýlí či dárkových předmětů.
Důležitým milníkem společnosti byl vznik divize Bvlgari Hotels & Resorts, jejímž cílem bylo vytvoření sítě hotelů ve významných rekreačních centrech světa. Filozofií je luxus a kvalita služeb, tedy i typické znaky výrobků značky Bvlgari. Největší zásluhy na úspěchu společnosti Bvlgari se připisují Francesco Fratinimu, pravnukovi zakladatele, Sotiria Bulgariho. Právě on rozšířil byznys o kabelky, šály a síť luxusních hotelů a tuto společnost hrdě dodnes vede. Firma se v současnosti zaměřuje na posílení svého postavení na trhu a výrobou koženého zboží.
Samotná značka Bvlgari ještě nemá stejnou hodnotu, jako řekněme, Louis Vuitton či Gucci, ale staví na kvalitu a luxus, a proto je počet zákazníků každým dnem vyšší. V současnosti zaměstnává více než sedm set lidí v devatenácti společnostech po celém světě. Během deseti let si Bvlgari díky originalitě výrobků získala mnoho modelek a hvězd filmového plátna. Filozofie Bvlgari Parfums se shoduje s filozofií celé společnosti. Typická je jejich neobvyklá spojitost s čajem a jeho rituály. Čaj se stává symbolem luxusu, má zázračné léčivé účinky a vyvolává orientální atmosféru.
Díky stříbro rytecké tradici rodiny Bulgariovy vznikly i vzácné edice, některé z nich dokonce zdobené drahými kameny. Obdivovat lze široký sortiment výrobků od mís, tabatěrek a talířů až po vějíře a ostatní neobyčejné kousky. Hosté mohou obdivovat a zkoušet různé kolekce vzácných šperků v absolutním soukromí, které poskytují prostory v zákoutí obchodů.
Negativním zlomem, který se markantně odrazil na ziscích společnosti, byly teroristické útoky v USA v roce 2001 a také současná krize. Paolo Bulgari, prezident podniku, si však myslí, že není nutné měnit strategii podniku. Jeho slova potvrdil i Francesco Trapani, který se i přes krizi rozhodl otevřít další pobočky. V současnosti jich má přes 240 ve více než dvaceti čtyřech zemích.