Historie Cartier
Kategorie: Průvodce.

Firma Cartier byla založena v roce 1847 Jeanem-Francoisem Cartierem a již koncem roku 1850 se stala jednou z jejích klientek anglická pricezna Eugenie. Nikoliv však kvůli parfémům, ale díky šperkům, kterými byl Cartier znám.
Parfémům se firma Cartier začala věnovat až od roku 1972, kdy předseda společnosti Robert Hocq vypracoval koncept parfému Le Must de Cartier (jednoduše výrobek, který musí mít každý) a instaloval butiky na celém světě, kde se Must de Cartier prodával.
Must de Cartier byl významný parfém, u něhož se vycházelo z představy, že vůně by měla vyvrcholit v jednom ni. Kreace Jeana Jacquese Dienera z Givaudan-Roure byla vybrána pro večer a uvedena na trh jako Must de Cartier ve flakonu, který navrhl domácí návrhář Xavier Rousseua jako repliku zlatého zapalovače, který se dal znovu naplnit a který prodávala firma Cartier.
Denní parfém Cartier se nikdy nerealizoval. Květinový, dřevitý parfém Panthére z roku 1987 následoval na Panthére watch v krásném flakonu s podobou stylizovaného pantera.
V roce 1993 byl představen Must de Cartier II, vysoce kvalitní květinový parfém, který vytvořil Alberto Morillas z firmy Firmenich. Za dva roky přinesl Cartier na trh So Pretty, což je vysoce hodnotná parfémová voda ve flakonu, s jehož návrhem pomáhal Joël Desgrippes a který znázorňoval Cartiérův dobře známý symbol tří prstenů; tato emise měla připomínat sňatek Lousie Cartiera, který se konal před sto lety, s vnučkou krejčího Charlese Wortha, protože ji oslovoval „my so pretty“.
Ještě později Cartier vyrobil Must de Cartier Eau de Toilette, což je nová verze původního parfému Must a Déclaration, která se vyráběla jako pánská vůně, ukázalo se však, že vůně byla značně populární i u žen.