Historie Jil Sander
Kategorie: Průvodce.

Jil Sander je německá módní návrhářka a zakladatelka značky Jil Sander, narozená 27.listopadu 1943 v německém městě Hamburk. ,, Je cítit, že za mým dílem je moje fantazie, můj způsob myšlení, života, tedy duše. „ Obchodní značka Sander má moderní vzhled, jeho vzhled je původně určen pro dobývající ženy ve vedoucích pozicích. V roce 1980 styl těsných kalhotových kostýmů, tenkých halenek a plášťů zhotovených z luxusních plátnových šedých, béžových, modrých černých nebo bílých tkanin.
Jil Sander se vždy zaměřovala na nenápadnou eleganci, vysoce kvalitního materiálu a využívala rafinované krejčovství. Byla nazývána i jako,, královna kašmíru nebo mistryně minimalismu „.Sanderové titulní módní značka existuje ještě dnes ale je prováděna bez Jilin účasti.
Jil Sander vyrůstala s matkou a později studovala textilní designérství v Krefeldu, kde skončila jako textilní inženýrka v roce 1963. Dva roky strávila jako výměnná studentka na University of California v Los Angeles, později pracovala jako redaktorka časopisu německých žen Petra, před otevřením svého prvního butiku v předměstí Hamburku v roce 1967. Začala prodávat výrobky navrženy Thierrym Muglerem nebo Soniou Rykiel a také své vlastní návrhy. V Paříži v roce 1975 byla odhalena její kolekce, ale vyšla jako absolutní selhání. Od roku 1970 až 1980 ve světě módy dominoval početný, pestrý a blyštivý styl, který preferoval Claude Montana.
Od roku 1978 Sander trh uviděl její první parfém, který jasně uváděl její tvář. Majitel kosmetiky Lancaster jí dovolil uvést finanční reklamy v okouzlujícím časopisu ve velkém měřítku módy. Sander vytvořila takzvaný cibulový vzhled (německy: ‘Zwiebel-Look’) vrstvením různých kousků oblečení. Později dostala licenci pro výrobu brýlí a koženého příslušenství. V roce 1980 byly její sbírky nejprve ukázány v Miláně. Další vůně byly přidány na kosmetickou linku. Na etiketě byl hitem luxusní minimalismus.
Jil Sander použila nový kapitál na expanzi v Asii a Severní Americe. Její úspěch vyústil v zámořském obchodě v Tokiu, Hong Kongu a Taipei. Sandler osobně prohlédla design svých obchodů a měla přísná pravidla týkající se personálu prodeje. V roce 1998 Jil Sander a německá sportovní značka oblečení Puma rozjeli společnou úspěšnou kolekci tenisek.
Úspěch Jil Sander pokračoval do poloviny roku 1990. Její firma přežila ekonomickou krizi v Asii. Její touha se více soustředila na kreativní design, toto vyústilo do velkých chval a uznání od kritiků. Přesto si Jil uvědomila potřebu silného finančního poradce. V roce 1999 Prada Grup koupila 75% podílu její společnosti. Sander zůstala kreativní návrhářkou a stala se předsedkyní v novém společném podniku. O šest měsíců později v lednu 2000 nečekaně přišla konfrontace s generálním ředitelem Prada Patrizio Bertellim (vznětlivý italský podnikatel). Nekompromisní perfekcionistka Sander odmítla použít levnější materiály, jak to požadoval Bertellim v rámci snížení nákladů a cenové dostupnosti. Bertellim také trval na tom, že se vzdají dílen v Německu ve prospěch obchodů v Itálii ve vlastnictví Prada.
Sander se vrátila do společnosti jako hlavní konstruktérka a partnerka po překvapivém rozhodnutí v květnu 2003. Bertellim navrhl Sander příměří a začal vyjednávat. Projektovala dvě sbírky, které byly prezentovány v Miláně, ty však změnila firma Prada. V listopadu v roce 2004 Sander ukončila spolupráci s Prada, po nepřekonatelných rozdílech s panem Bertellim.
V březnu 2009 Sander oznámila vytvoření vlastního módního poradenství. Její první klient byl rychlý maloobchodní prodej v Japonsku. První kolekce pro podzim / zimu 2009-2010 se začala na celém světě rozbíhat 1.10. 2009. Sestávala asi z 40 kusů pro muže a 100 pro ženy, včetně kabátů, bund, pleteného zboží, košil a jiného příslušenství.