Historie Lacoste
Kategorie: Průvodce.

Francouz René Lacoste byl muž s velkým M, který se dokázal bez jakýchkoli problémů prosadit jako ve sportu, tak v byznysu. René Lacoste pocházel z rodiny, v níž finance rozhodně nikdy nechyběly. Původně se měl stát inženýrem na prestižní technické univerzitě, ale měl však lepší vztah však ke sportu, konkrétně k tenisu, a proto se rozhodl to zkusit. Jeho otec mu dal ultimátum. Pokud do roka neuspěje ve světě sportu, půjde studovat.
René nepatřil mezi nejtalentovanější sportovce, ale doufal, že svou touhou a vůlí něco dokáže a uspěje. Začal proto tvrdě trénovat, vlastní trenér ho dokonce napomínal, že by to neměl přehánět. V roce 1923 ho jako osmnáctiletého vybrali do francouzského týmu pro Davis cup. O pár let později už stál na vrcholu své tenisové kariéry a vyhrával jeden důležitý zápas za druhým. Tenisové turnaje se nejčastěji hrávaly v létě a René nebyl spokojen s předepsaným oděvem, který tvořila košile s dlouhými rukávy a sportovní sako. Spojil se tedy s odborníky v oblasti módy a vytvořil bavlněnou košili s krátkými rukávy, knoflíky a límcem, která byla velmi pohodlná a především vzdušná, což je u sportovců velmi důležité. Nápad, který dostal, nejprve vyzkoušel na sobě a pak se oděvy určené pro tenis, rozhodl začít prodávat. Ve sportovním stylu odívání udělal převratnou změnu. Jako první totiž pochopil, že toto oblečení je vhodné i na každodenní nošení, nejen na sport a zároveň dokáže být moderní a stylové.
Reného úspěšná tenisová kariéra skončila ve věku 25 let, když se ze zdravotních důvodu problémů musel sportu vzdát. Díky tomu se mu však naskytla možnost začít podnikat, kterou bez váhání využil. V roce 1933 spolu s Andrem Gillierom, majitelem velké francouzské textilní výrobny, založil podnik La Société Chemise Lacoste, který byl až nedávno přejmenován na Lacoste. Logem jeho společnosti je krokodýl vyšitý na tričkách či ostatních oděvech. Důvodem, proč si vybral právě toto nesympatické zvíře, je prý jeho přezdívka, krokodýl, kterou získal na tenisovém turnaji v Bostonu v roce 1927. Vsadil se totiž s kapitánem francouzského týmu, že pokud zápas vyhraje, dostane kufr z krokodýlí kůže. Tento zápas se mu sice nakonec nepodařilo vyhrát, ale média se o něm vyjádřili, že bojoval ze všech sil jako aligátor s kořistí.
Začátkem 60. let společnost Lacoste převzal Reného syn, Bernard Lacoste. Podle jeho názoru začala společnost prosperovat až v roce 1951. Tehdy se na trh kromě bílých, dostali i barevná trička určená pro sport.Své sportovní oděvy začali exportovat i do Itálie a do USA, kde se okamžitě staly oblíbenými, hlavně mezi mladými lidmi, pocházejícími z bohatší střední vrstvy.Bernardovi Lacoste se spolu s bratrem Michelem podařilo dostat své produkty do celého světa, dokonce i do levných obchodů, či diskontů. Tento tah však značně poškodil celkový image značky.
Po smrti Bernarda Lacoste vzal podnik do svých rukou jeho mladší bratr Michel. V podniku také působí vnuk Reného Lacoste, Phillipe. Dalších třicet členů rodiny, kteří vlastní 65% akcií společnosti, je připraveno zapojit se do vedení společnosti.
Společnost Lacoste se z malé firmy dostala až na módní špičku, což znamená, že působí ve více než sto zemích světa. Její tržby se v současnosti pohybují kolem jedné miliardy eur ročně.Lacoste si od svého vzniku dala záležet nejen na kvalitě výrobků, ale i na rozšíření sortimentu. K tradičním sportovním košilím a tričkům totiž přidala i parfémy, boty, hodinky, brýle, tašky a dokonce i nábytek. Na začátku tohoto století dala společnost známému módnímu designérovi, Christophu Lemaire, za úkol vrátit značce svou bývalou prestiž. Zjistilo se, že značka Lacoste má sice dostatek stálých zákazníků, kteří ji mají rádi a s nadšením se k ní vracejí, avšak mladým lidem tato móda nic neříká, a proto se zaměřili právě na ně.Dnes už sportovní a pohodlná móda značky Lacoste nabízí oděvy i pro zralé muže, či ženy a dokonce i pro děti, takže v jakékoliv prodejně Lacoste si rozhodně je z čeho vybírat.